logo
Techno

Vaikų apsaugai skirtas turinio filtras gali naudotis vaikų pokalbiais internete

AP ir lrytas.lt inf.2009-09-07 10:08

Norėdami internete apsaugoti savo atžalas nuo neigiamos ar suaugusiems skirtos informacijos ir tam pasitelkę žinomų autorių programinę įrangą, tėvai nejučiomis suteikia galimybę programos autoriams perskaityti savo vaikų pokalbius internete. Vėliau ši informacija, surinkta „Sentry“ ir „FamilySafe“ vardais pavadintų programų, gali būti panaudota reklamos platinimo tikslais.

1/1

Anot analitikų, „EchoMetrix“ derėtų apsispręsti ir aiškiai paskelbti, kokiu verslu užsiima kompanija: vaikų apsaugos internete ar reklaminių duomenų surinkimu ir platinimu. „EchoMetrix Inc.“

Vaikų apsaugai skirtas turinio filtras gali naudotis vaikų pokalbiais internete

1 / 1

Anot analitikų, „EchoMetrix“ derėtų apsispręsti ir aiškiai paskelbti, kokiu verslu užsiima kompanija: vaikų apsaugos internete ar reklaminių duomenų surinkimu ir platinimu. „EchoMetrix Inc.“

(1 nuotraukos) „EchoMetrix Inc.“

Visos
Nuotraukos

Po vieną
nuotrauką

Tokio pobūdžio programos gali tikrinti „Yahoo“, MSN, AOL ir kitais tinklais perduodamus vaikų pokalbius ir fiksuoti, ką jaunieji internautai kalba apie kino filmus, muziką ar žaidimus. Ši informacija vėliau yra pateikiama verslo atstovams, ieškantiems naujų būdų geriau pritaikyti savo reklamines žinutes, skirtas jaunajai auditorijai.

Anot vaikų saugumo advokatės Parry Aftab, naudojantis įvairiomis stebėjimo programomis, būtent toks elgesys labiausiai ir baugina. Anot jos, tėvai jokiu būdu nenorėtų rizikuoti vaikų asmeniniais duomenimis. Tiesa, programinės įrangos kompanija neigia, jog vaikų asmeninei informacijai kyla koks nors pavojus, nes programos neregistruoja, nei vaikų vardų, nei adresų. Kita vertus, programinė įranga žino apytikslį vaikų amžių, nes tėvai pagal jį pasirenka turinio filtravimo griežtumą.

„Associated Press“ susisiekus su kitais penkiais interneto turinio filtravimo programų autoriais, įskaitant ir „Mc Afee Inc.“ bei „Symantec“, buvo gautas atsakymas, jog kompanijos niekam neplatina surinktų pokalbių duomenų. Anot vienos iš varžovių, „CyberPatrol LLC“ kompanijos rinkodaros viceprezidentės Barbara'os Rose, kompanija net neketintų svarstyti tokios galimybės.

Šios aistros kilo dėl Niujorko kompanijos „EchoMetrix Inc.“ sukurtos programinės įrangos. Birželio mėnesį kompanija pateikė atskirą duomenų rinkimo paslaugą „Pulse“, kuris pasinaudojęs „Sentry“ surenkamais duomenimis, verslui žadėjo pateikti informaciją apie jaunųjų internautų pomėgius. Nuo kitų panašių paslaugų ši skiriasi tuo, jog pateikia ne vien viešų, bet ir privačių pokalbių analizės duomenis. „Pulse“ pateikiami duomenys, surinkti iš asmeninių žinučių tinklaraščiuose, diskusijų forumuose ir greitųjų žinučių programose. Anot „EchoMetrix“ vadovo Jeffo Greene, kompanija laikosi JAV įstatymų ir nerenka jokios tapatybę nusakančios informacijos. Anot jo, kompanijai niekaip nesistengia sužinoti tikrosios bobby37 vartotojo tapatybės.

Tačiau „Pulse“ gali atskleisti, ką bobby37 ir kiti paaugliai galvoja apie būsimus filmus, kompiuterinius žaidimus ar drabužius. Tokia informacija gali reklamos platintojams padėti pritaikyti savo reklamos turinį, kylant šurmuliui apie jų gaminius. Pavyzdžiui, dar iki pasirodant kino teatruose filmui „Haris Poteris ir netikras princas“ („Harry Potter and the Half-Blood Prince“), paauglių pokalbiuose vyravo teigiamos reakcijos apie būsimąjį filmą.

Nenorintys, jog jų atžalų pokalbiai būtų naudojami reklamos tikslais, tėvai gali pažymėti atitinkamą varnelę ir išsiregistruoti iš šios paslaugos. Tačiau ši nuostata yra pateikiama tik programinės įrangos gamintojo puslapio valdymo skydelyje, kuris internautui tampa pasiekiamas, tik įsidiegus programinę įrangą. Tačiau anot „Associated Press“, internetu atsisiunčiamos „Sentry Total Home Protection“ programinės įrangos licencinėje sutartyje to nebuvo minima. Šioje sutartyje taip pat minima, jog programinė įranga perduoda surenkamus duomenis partneriams, kuriais pasitikima („trusted partners“), nors konfidencialumo sutartys draudžia perduoti duomenis trečiosioms šalims. JAV federaliniuose privatumo įstatymai draudžia rinkti jaunesnių, nei 13 metų amžiaus vaikų pateikiamus duomenis. Tiesa, kompanija naudojasi kitu šio įstatymo punktu ir teigia, jog renka duomenis su tėvų sutikimu.

„CNet“ kompiuterinių naujienų ir apžvalgų portalas „EchoMetrix“ programinę įrangą pateikia, vieną iš trijų geriausių internetinio turinio filtravimo programų, skirtų vaikų apsaugai. Tiesa, pardavimo duomenys lieka nežinomi.

„Sentry“ („SentryPC“ yra visai kitų autorių programa, nesusijusi su „EchoMetrix“) ir „FamilySafe“ programų serijoje yra keletas programų, kurios skiriasi savo galimybėmis. „Lite“ versija vartotojai gali naudotis nemokamai, kitų programų kainos svyruoja nuo 20 JAV dolerių ir 10 JAV dolerių metinio abonentinio mokesčio iki maždaug 48 JAV dolerių, padalintų į mėnesinį abonentinį mokestį. Kompanija savo gaminius taip pat platina ir kitais vardais, pavyzdžiui, „AmberWatch Lookout“, pasitelkusi partnerių tinklus.

„AmberWatch Foundation“ yra nepelno vaikų apsaugos grupė, kuri suteikė „EchoMetrix“ kompanijai teisę naudotis savo vardu. Anot fondo atstovų, jos vardu platinamos programinės įrangos surenkami duomenys nėra perduodami reklamos platintojams.

Realiai, labai retas asmuo skaito visą tą smulkų tekstą, prieš spragtelėdamas „Aš sutinku“ („Yes, I Agree“) mygtuką. Savo programinės įrangos sutarčių kartais neskaito ir patys programinės įrangos autoriai. Todėl, pasak P. Aftab, jei kokia nors informacija nėra pateikiama stambiomis raidėmis, eilinis vartotojas dažniausiai lieka nežinioje.

Anksčiau žinoma „SearchHelp“ vardu, „EchoMetrix“ kompanija teigia, jog „Pulse“ duomenų paslaugą yra išbandžiusios tokios kompanijos, kaip „Fox Broadcasting“, „Dreamworks SKG Inc.“, o neseniai prie jų prisijungė ir „Paramount Pictures“. Nei viena iš šių kompanijų neatsakė į „Associated Press“ užklausas. Pastaruoju metu „EchoMetrix“ dirbo nuostolingai ir liepos pabaigoje kompanijos įsipareigojimai viršijo turtą beveik 25 mln. JAV dolerių.

Norėdamos gauti reklaminius duomenis, kompanijos „Pulse“ sistemai pateikdavo kokį nors raktažodį, pavyzdžiui, naujo gaminio vardą, ir dominantį datų periodą. Kaip rezultatas buvo pateikiamas dažniausiai naudojamų žodžių debesis bei realių pokalbių ištraukos. „Pulse“ gali skaidyti šiuos duomenis pagal tikslinės auditorijos amžių, regionus ar naudotas pokalbių programas.

„Pulse“ taip pat sekė susidomėjimą naujuoju „Microsoft Corp.“ žaidimų kompiuterio judėjimui jautriu valdymo pulteliu „Natal“, kuris pakeis įprastinius pultelius su mygtukais. Nors „Microsoft“ nėra „Pulse“ sistemos vartotoja, tačiau „EchoMetrix“ pasinaudojo „Natal“, siekdama iliustruoti, kaip šie duomenys gali būti naudingi reklamos davėjams.

J. Greene teigimu, pagrindinės paauglių diskusijos sukosi apie „Natal“ kainą ir prieinamumą, todėl tai turėtų informuoti „Microsoft“ iš anksto pasirūpinti sandėlio atsargomis ir suteikti galimybę užsisakyti gaminį iš anksto, fiksuota kaina.

Konkuruojančios duomenų rinkimo kompanijos, tokios kaip „J.D. Power Web Intelligence“, taip pat seka interneto diskusijų forumus ir pokalbių svetaines. Tačiau pasak kompanijos viceprezidento Chase'o Parkerio, kompanija nerenka jokių slaptažodžiu apsaugotų duomenų, pavyzdžiui, greitųjų žinučių programomis perduodamų pokalbių, kaip tai daro „EchoMetrix“.

Anot „Forrester Research“ analitiko Suresho Vittalo, „EchoMetrix“ tėvams turėtų aiškiau pateikti savo veiklos strategiją. Anot jo, kompanijai reikia apsispręsti kokiu verslu ji užsiima, vaikų apsaugos internete ar reklamos duomenų rinkimu ir pardavimu trečiosioms šalims. Jei tai yra tikrasis kompanijos verslas, tai, pasak analitiko, „EchoMetrix“ savo vartotojams turi tai paskelbti viešai ir aiškiai.

Ačiū! Apie klaidą pranešta redakcijai.
Deja, išsiųsti nepavyko. Prašome pamėginti vėliau.
Skiltis: Techno
Komentarai (0)
Vardas
El. paštas
Komentaras (iki 3000 simbolių) Komentatorių atsakomybė